środa, 16 lipca 2014

Matala, raj hipisów...



Od zawsze uwielbiam podróżować, nie potrafię nigdzie zagrzać długo miejsca ale dzięki temu w tym roku udało mi się przelecieć kilka tysięcy kilometrów i zwiedzić wiele wspaniałych miejsc, jednym z nich jest Matala. Zazwyczaj raz w roku chcemy poznać odrobinkę nowej kultury, zaznać tajemnice nowych miejsc, poczuć nowe zapachy, pooddychać zupełnie innym powietrzem. W tym roku wiatry nam sprzyjały i udało nam się poznać nieco Grecji a to jeszcze nie koniec. Aby być na bieżąco zapraszam na mój instagram  

Skały, przejrzysta woda, groty i tętniąca życiem plaża to to czym Matala zachęca do odwiedzenia. Największą sławę to miejsce miało w latach 60-tych i 70-tych, kiedy była popularnym miejscem spotkań hipisów. W tutejszych grotach mieszkali Bob Bylan i Cat Stevens. Dziś wybudowano tutaj hotele, bary, restauracje co odebrało urok plaży ale będąc w Grecji trzeba zobaczyć to miejsce. W czasach minojskich i rzymskich Matala była portem, najpierw Fajstos a później Gortyny. W czasach współczesnych przez długi okres pozostawała małą wioską rybacką. Obecnie stanowi popularny ośrodek turystyczny z piękną plażą. Największym atutem Matali jest słynna plaża, zamknięta z jednej strony klifem z wydrążonymi w skale grotami.


Hipisowskie ogórki ...
Radzę zabrać wygodne buty jeśli będziecie chcieli pochodzić po grotach, zbocza są bardzo strome a czasem śliskie, przy mocnym wietrze fale rozbijają sie o skały z wielkim impetem. Wybrałam się w sandałach i było to bardzo nierozsądne z mojej strony i sama sobie stworzyłam kilka niebezpiecznych sytuacji.

Plan na zimę.
Zawsze zima to pora roku w której mam za dużo czasu, w zeszłym roku robiłam komin na drutach w tym będę robiła ozdobę z muszelek które zbierałam w te wakacje.
To co wspaniałe w tym miejscu to kamienista plaża, Wraz z Michałem uwielbiamy nurkować, to co czuję gdy zanurzam się w wodzie hipnotyzuje mnie do takiego stopniu że nie mam ochoty wypływać na powierzchnię. Matala jest wyjątkowo obfita w kolorowe rybki i kamyki dzięki czemu widoczność jest zachwycająca, nawet zimna woda nie jest straszna !
Widok na plażę z jednej z grot !
Samochód moich marzeń :)
Foto&Edit Michał Sępek

27 komentarzy:

  1. Wspaniałe i zarazem kultowe miejsce. Nie moge nasycić oczu pieknymi kolorami!

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja najdalej byłam w krakowie ! aż mnie zazdrość sciska i zdziwienie ze takie piekne miejsca sa na ziemi a ja zamiast oszczedzac to pięknastą parę butów kupiłam :(((( :((((( :(((((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż wstyd mi się przyznać ale jakieś trzy lata temu byłam posiadaczką ponad 40 par butów ale jak widać z czasem priorytety się zmieniają :) teraz grosz to grosza i kolejny bilet lotniczy, autobusowy lub pociągowy w kieszeni :)

      Buziaki :)

      Usuń
  3. Ale cudownie, jak kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale cudownie i jak kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  5. jak kolorowo!!!!
    piękne miejsce !

    OdpowiedzUsuń



  6. Małgorzata Urbaniak16 lipca 2014 10:21

    Przepiękne zdjęcia i przepiękne miejsce, masz rację byłaś w raju i dobrze rozumiem jak ciężko było Ci z niego wracac:) Właśnie powroty z takich rajów są dla mnie najgorsze:))) Uwielbiam Grecję, byłam na Krecie i do dzisiaj mam te widoki w pamięci. Moje wczasy dopiero przede mną , za tydzień wyruszamy na Chorwację i mam nadzieję, że przywiozę równie piękne zdjęcia i wspomnienia co Twoje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię wracać dlatego też w myślach i marzenich mam już kolejną wycieczkę :-)
      Powodzenia, aparat w rękę i do dzieła:-)

      Usuń
  7. przepiękne miejsce! mam nadzieję, że kiedyś je odwiedzę

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniały klimat kochana!!! BOHO LOVE POWERRRRRR!
    Z pozdrowieniami :*
    Ola z Fashiondoll.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaka doskonała fotorelacja i ładny opis! Mówiąc szczerze jestem rozochocona na matale!
    Powiedz mi skądv masz pieniądze by tyle podróżować ? Przecież takie wycieczki kosztują fortunę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapweniam Cię że jeśli czegoś naprawdę chcesz to pieniądze zawsze się znajdą :-)
      Pracuję odkładam grosz do grosza a następnie szukam oferty na którą mogę sobie pozwolić :-)
      Moja droga podróze kosztują fortunę ale gdy jedziesz z biurem podróży, na własną rękę koszty zmniejszają się co najmniej o połowę.

      Usuń
    2. Nie boisz się ??? Spać w jakiś obcych hotelach ??? ja na wakacjach lubie to ze mam hotel i jedyne czym się martwie to to co zjem dziś na kolację, hmmmm będzie to coś regionalnego czy może pizza ???

      Usuń
  10. fanatstyczne zdjecia, robią wrażenie;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale tam pięknie i kolorowo :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. coraz to piękniej! istny raj na ziemi<3
    cudownie..:)

    OdpowiedzUsuń
  13. cudowne zdjęcia, wspaniałe miejsce, musszę to zobaczyć:)
    eh tavelove<3

    OdpowiedzUsuń
  14. pięknie tam<3

    ps. a u mnie? SILVER SNAKE na blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Co za piękne widoki:)) ! A garbusem mogę Cię z chęcią przewiezc, tylko kolor różowy;))

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne zdjęcia Kochana :) pozdarwiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. O tak mi tez sie marzy taki garbusek :) Piekne zdjecia jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń