niedziela, 8 czerwca 2014

Zabieram Was do Chania ...


Chania to jedno z Kreteńskich miasteczek otoczona zboczami gór i pięknym błękitnym morzem. Chania jest jednym z najbardziej urzekających miast, okazałe klasycystyczne domy i potężny wenecki port świadczą o bogatej i niespokojnej przeszłości, urocze i wąskie uliczki starego miasta zachęcają do spacerów, w tawerny i kafejki otaczające port są idealnym miejscem na spędzenie romantycznego wieczoru w promieniach zachodzącego słońca. 


Port z zabytkową latarnią.

 Ten środek transportu jest idealny nie tylko wieczorem ale zwłaszcza w ciągu dnia. W brew pozorom port jest bardzo duży i spacer przy 40-sto stopniowym upale nie należy do przyjemności zwłaszcza ze pomiędzy wąskimi uliczkami bardzo rzadko trafia się powiew wiatru. Polecam, za kilka euro można zwiedzić miasto z nieco innej perspektywy a miejscowi ludzie pokazują nie tylko to co jest w przewodnikach ale też to co najpiękniejsze dla nich.


 Zadziwiająca dla mnie była przezroczyście czysta woda w Porcie. Zazwyczaj każdy w którym byłam miał wodę z mułem wyglądającą jak błoto a tutaj można podziwiać pływające ryby, rośliny a nawet części garderoby które zaginęły po wczorajszej imprezie :P



Piękne, wąskie uliczki Chania.



 Niestety wysoka wilgotność i wiatr od morza robi swoje, większość najpiękniejszych budynków nie jest w doskonałym stanie a to idealny przykład na to jak piękne miejsca nawet jako ruiny mogą poruszać serce.





35 komentarzy:

  1. och, jak ja bym chciała gdzieś wyjechać teraz, nooo :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż żałuję ze ja wakacje w grcji spędziłam siedząc na plaży i nic poza tym nie robiąc ale jestel leniem ! mogę tylko żałować :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Wraz z Michałem należymy do osób które nie mogą usiedzieć na tyłku ! Zawsze wynajmujemy samochód i ruszamy w nieznane.
    Leżenie na plaży jest super ale jak dla mnie przez jeden dwa dni nie dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę tak samo zrobić w przyszłym roku plaża jak plaża wszędzie podobane hihhihi

      Usuń
  4. wow! chcialabym sie teraz tam znalezc!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie tylko Ty, Zawsze po powrocie do domu przez kilka dni czasem tygodni męczy mnie takie uczucie że zaraz muszę spakować walizki i jechać gdziekolwiek byle by tylko zobaczyć coś nowego, poczuć nowe zapachy i usłyszeć dźwięki których do tej pory nigdy nie słyszałam :)
    Nie zawsze jest to wspaniałe :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję bardzo :) Ale fantastycznie miejsce, wow! Też chcę się tam znaleźć! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Alez tam klimatycznie! A to gorace powietrze az bije ze zdjec :) Pieknie tam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na moje szczescie Grecja w czerwcu nie należy do zbyt gorących miejsc :)
      Nie lubię leżeć zbyt dużo na plaży a wysoka temperatura nie sprzyja zwiedzaniu :)
      25-30 idealnie :)

      Usuń
  8. KOCHANA WSPANIALE!! Też miałam okazję tam być- cudowny magiczny klimat!

    pozdrawiam,
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  9. A czemu tak mało zdjeć na których Ty jesteś ? fajne zdjęcia i bajeczne miejsca lubie taka architekturę nieco włoska !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem na jednym :p
      Ostatnio nieco zainteresowałam się fotografią zza obiektywu :) nie tylko pozuje ale też robię wiele zdjęć jedne bardziej inne mniej udane :) co do architektury to jest to port w stylu Weneckim :)

      Usuń
  10. jakie piękne zdjęcia, jaka energia, jakie kolory!! ♥ piękne miejsce! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe widoki, tylko pozazdrościć!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak miło jest po 12 godzinach pracy, nacieszyć oko i wybrać się przynajmniej w wirtualną podróż po tak pięknym miejscu, jakie nam prezentujesz :) Wspaniałe widoki, no tylko pozazdrościć pobytu tam :) miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gdzie kupiłas rózowy sweterek ? Ma fajną dziure na plecach i wydaje sie letni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mój ulubiony łup z Reserved :P trafiłam na świetna promocję w której trzy sweterki i sukienki kupiłam za 100 zł :)

      Usuń
  14. Tam musi być przepięknie! Dla tak dużej jak ja estetki i osoby wrażliwej na piękno to istny raj na ziemi :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. zarówno zdjęcia jak i treść zachęcają do odwiedzenia tego miejsca :) piękne
    noemisoul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Beautiful pictures! Such a lovely place! Lucky you!
    xx

    OdpowiedzUsuń
  17. Wonderful view, so breath-taking! Love it all :D
    Anyways, would you like to follow each other via GFC?
    Follow me and then i’ll follow you back instantly.

    http://tasiawijayanti.blogspot.com/
    xx

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale pięknie! Cudownieeee <3

    OdpowiedzUsuń
  19. aj jak cudownie się tmk przenieść choćby nawet tylko wirtualnie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. ojej, jakie piękne zdjęcia! klimatyczne, aż chciałoby się tam być! ;) woda rzeczywiście cudoowna, na żywo nigdy nie widziałam tak czystej. ;) kamieniczki również mają swój urok, zgadzam się w 100% ;)

    pozdrawiam serdecznie i w wolnej chwili zapraszam do siebie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. piękne klimatyczne zdjecia...:) ja wybieram się na kretę za 3 tygodnie...;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepiękne zdjęcia! Sama bym się z chęcią wybrała :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak kolorowo na tej Krecie :) Przepięknie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepiękne zdjęcia <3

    OdpowiedzUsuń
  25. Bylam dwa razy na Krecie, zwiedzilam wyspe samochodem, naladowalam swoje akumulatory i chcialabym tam powrocic. Piekne miejsce, Chania bardzo urokliwa, grecka Wenecja

    OdpowiedzUsuń
  26. Urocze miejsce, piekne fotografie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Swietne zdjęcia. Patrząc na to co jest za oknem , poprawiają nastrój. Swietyny kombinezon w kwiaty.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  28. Chania ogromnie mi się podobała - przeurocze miasto i jadłam w nim najjlepszy obiad w Grecji, w Amphorze w starym porcie :)

    OdpowiedzUsuń